Saturday, March 12, 2011

nordstan

jag är på apoteket i nordstan med m. jag har aldrig sett någon så ivrig på ett apotek. till synes omedveten om världen utanför botaniserar han bland salvor och krämer. han läser baksidestexterna med kisande ögon, håller upp preparaten mot ljuset och väger dem i handen. de här, de här ska du ha mot din dagenefterhuvudvärk "sebastian" , säger han och räcker mig en burk med röd etikett.
- de har just gjort dem receptfria. jag har inte provat dem själv men jag har läst om dem och de ska va sjuuuuukt bra, säger han på sin märkliga söderkisdialekt.
mån om att inte göra honom besviken köper jag dem och alla andra tinkturer och kurer han rekommenderar. nu ligger jag här på soffan och tänker på hur glad jag är att jag har vänner som m medan jag känner gårdagen lämna min kropp.

No comments: