Wednesday, March 2, 2011

exil

jag har tagit en färja till en ö som jag hela tiden glömmer bort namnet på eftersom den har ett så o-öigt namn. nu sitter jag hemma hos en främmande man och dricker nescafé i hans vardagsrum. han bjuder mig att ta för mig av chokladen. han säger att allt blir bra bara man tänker positivt. och om man håller på gais och tänker på gais då och då så blir det ännu bättre. jag säger att det inte låter så dumt.

han säger att jag gärna får låna hans hus på ön nån gång. han har två stycken och det vore inte så dumt med någon som såg till det lite grann. jag säger att det låter som en fantastisk idé.

sedan går vi ut och tittar på havet och stenskärvorna som ligger som krossat knäckebröd över hela ön. förr fanns det bara ett träd här. nu finns det relativt många.

No comments: