Thursday, January 24, 2008

lösnummer

varanen står på min balkong och röker. vi gör en tidning tillsammans. jag har lovat honom whisky och cigaretter i lön och han gör allt för att tjäna så mycket som möjligt. han är ekonomiskt lagd, varanen.

själv pratar jag i telefon hela dagarna, och ritar på pappersark som jag knycklar ihop och kastar. sedan ringer det igen. det känns väldigt redaktionellt alltsammans. varanen röker på balkongen. jag har gjort ett diplom åt honom. "månadens medarbetare" står det på det. ewa ringer. hej det är ewa säger hon. sen pratar vi om annonsörer en stund. varanen röker och trollar fram små underverk på sin datorskärm. bonjour staffan bengtsson på svensk form. nya grepp. vi utmanar konventionerna här på redaktionen.

häromdagen beklagade jag mig lite för carl på ng om att jag har mycket att göra och är stressad. två timmar ringde det en kille. hej jag pluggar till journalist sa han. nu är han min praktikant. det är trevligt. martin heter han. jag har bett honom om 4500 tecken på ämnet "bögklubb". ser mycket fram emot detta.

vill du också praktisera på allt är omöjligt?

skriv några rader om dig själv och bifoga cv + personligt brev i kommentarsfältet.

2 comments:

Anonymous said...

Hej, jag heter anna och jag pluggar till journalist. Har dock inte kommit särskilt långt men alla ska väl börja någonstans. är allt är omöjligt en tidning alltså? Var ligger den. Om det finns möjlighet så skulle jag bli jäteglad om du kunde skriva ett mejl till mig och svara på mina frågor. Jag har följt din blogg en period och tycker att du skriver sjukt bra. Den där killen martin har tur som praktiserar hos dig. Min mejl är iallafall amr_strandberg@hotmail.com.

Anonymous said...

underbart anna! jag hör att du är en intelligent och begåvad person. vi har alldeles för få sådana här i världen. när vi blivit 44 000 kommer jag skicka ut mejl till samtliga och vi skall samlas och tillsammans gå mot något bättre. salvation kallar jag det.