Saturday, January 19, 2008

somebody called me "sebastian"

lokalen är nästan helt tom. ändå tvingar vakten oss att köa i regnet. det var längesedan jag köade sist. jag hade glömt hur det känns. minuter som försvinner i takt med berusningen. förr köade jag på bra ställen. det här stället är inte bra.

i baren beställer jag två gimlet. en indian sjunger karaoke. jag dricker en fernet också. fler fernet. jag pratar med days-andréas. han skäller på mig.jag förstår inte varför. jag är dryg och stöddig säger andréas. jag blir först upprörd. sedan paranoid. vad menar han? vad gör jag på flame.nu? finns den här karaokesjungande indianen i verkligheten?

jag har ingen lust att stanna och ta reda på det. jag går ut på karl johansgatan. ut i stormen.

jag vaknar av "alla har glömt ur högtalarna".
när baksmällan släpper är det dags för ny fest. ikväll ska huset rivas.

No comments: