Thursday, January 17, 2008

carpe råttan

idag har jag vaknat. druckit två koppar kaffe. lämnat tre artiklar till tryck (i samtliga diskuterar jag techhouse på ett eller annat sätt (och kocketerar med ordet "hippt")). sedan har jag varit bildredaktör i en kvart, textredaktör i en halvtimme och slutligen AD i de 9 minuter som mitt samtal med tryckeriet tog. av dessa hade jag bara panikångest i tre.

på filmfestivalen planerar jag att se filmen som handlar om ELLES gamle redaktör som skaffade sig ett slaganfall vid tidig ålder. undrar om det berodde på stress? undrar om han drömde om ICC-profiler på nätterna.

slaganfall ska iallafall undvikas. efter februari månad är jag så snuskigt rik att jag aldrig mer ska lyfta en penna. det ska jag ha tre estniska modeller som sköter åt mig. och en som håller i bläckhornet.

nu: lunch

No comments: