Wednesday, May 16, 2007

the mom show

när jag kommer hem från willies lägger jag mig på sängen. ovanpå täcket. om jag ligger ovanpå kommer jag inte att somna. jag ska bara titta på tv en stund.

fem kvinnor av olika etnicitet står och ser med stort intresse och tindrande ögon på medan en sjätte kvinna dansar kring en stång. hon berättar hur man ska hålla vänsterarmen rak och samtidigt låta kroppen glida ner längs stången. därefter får de andra kvinnorna försöka.

de är uppspelta och förtjusta. you go girl. work the pole. man upptäcker muskler man aldrig visste fanns. det är inte dåligt. det är bra. det är the mom show.

sen somnar jag och drömmer konstiga drömmar. de handlar om the mom show. jag vaknar och känner mej smutsig och svettig. jag vet inte vad det är för dag. hur länge har jag egenligen sovit?

jag slår i tidningen för att hitta vilken tid the mom show visades. men programmet finns inte listat.

har det skett ett redaktionellt misstag? heter programmet något annat i svenska media? har jag drömt alltihop? finns the mom show överhuvudtaget?

No comments: