Wednesday, May 2, 2007

semester




fin morgon. jag skojar lite med mannen
i kiosken där jag köper mitt hundrakort. jag skäms som vanligt lite efteråt. ska alltid vara så jävla skojig. "3 kronors avgift? det kan det vara värt" är kanske inte ens att skoja. bara tomt prat. sånt man säger.

soligt på järntorget. soligt vid köksbordet. läser Gp. dricker arvid. det bästa kaffet. läser del 2 i sängen och vet att jag kommer somna.

drömmer konstigt. vaknar av att den kittlar mig med sina morrhår. den har kommit upp i sängen. vi kurar ihop oss och sover lite till.

klockan 2 går jag upp och tar på mig linne och mjuka byxor. har redan missat det jag skulle göra idag. så jag dricker mer kaffe. läser en bok nere på gården. råttan ligger vid mina fötter. idag har jag ingenting emot den. den får gärna ligg
a här ett litet tag.

när jag inte vet vad jag ska göra så brukar jag skriva listor. idag gör jag en mind map istället. vi måste släppa in världen i sverige. som jan eliasson sa till poseidon igår.

No comments: