Tuesday, May 15, 2007

allt man kan hoppas på

en sån dag egentligen. jag går runt i min lägenhet. i kalsonger. tänker inte riktigt på någonting. somnade tidigt igår. vaknade klockan 12 idag. åker lite spårvagn. hem igen. lyssnar lite på radio men det är alldeles för jobbigt. mtv är bra. jag kan titta på mtv hela dagarna. men det var nog ännu bättre på nittiotalet. talkning heads och diet coke. det vore något nu.

det vore grejer till båten.

vid spårvagnshållplatsen vid valands satt en man i sjuttioårsåldern och en kvinna i samma ålder.

m: och nu ska sverige rädda hela världen igen. med lågenergilampor och allt vad det heter.

k: ja det är inte klokt vad de ska hålla på.

m: och nu är reinfeldt i usa och ska prata klimat han också. nej jag orkar inte...

k: nej det ä...

m: jag sa att jag orkar inte mer nu!

k: nejnej...

m: och hur länge ska de köra med de här gamla vagnarna? det är ju som att bestiga berg när man ska ta sig in i dem!


de var så fina. sån ska jag också bli. bara acceptera att man inte kommer vara med så länge till och ge fan i allt.

det ska bli grejer det.

No comments: