Wednesday, April 4, 2007

så här ser fällorna ut. jag har hittills hittat två stycken. de stod mycket riktigt i rabatten. fastighetsskötaren håller vad han lovar. jag har vittjat fällorna både idag och igår. hittills har ingen råtta fastnat. det finns i och för sig en möjlighet att fastighetsskötaren har hunnit tömma dem en eller flera gånger under dagen/natten.

i ungefär en vecka har det kommit märkliga ljud från min ena köksvägg. eller rättare sagt: från utrymmet bakom köksfläkten. det är ett skrapande, intensivt ljud. från början skyllde jag det på grannarna. ibland hör jag dem spola i kranar. men det är inte ett mänskligt ljud. en vän sa att det kunde vara vinden som ven genom fläkttrumman. efter att vi igår suttit och lyssnat till ljuden tillsammans ändrade han uppfattning. det är definitivt inte vinden. han sa att det kunde vara vatten. jag tror på en mer oroande förklaring. jag tror inte att de där fällorna gör mest nytta i rabatten.

No comments: