Thursday, April 26, 2007

byte korsvägen

utanför chalmers tekniska högskola kör overallklädda studenter omkring i en ombyggd moped. de har monterat motorn i något som ser ut som ett hamsterhjul. som de burar som användes i tv 4:s gladiatorerna. jag tyckte om gladiatorerna. agneta sjödin var så fin när hon intervjuade segrare och förlorare efter det sista tävlingsmomentet. jag var nog lite kär i agneta sjödin på den tiden. jag var iallafall väldigt kär i en flicka som gick i min mellanstadieklass. men hon och alla de andra flickorna var kära i turbo. eller laser. jag hade inte en chans. det gör inte ont längre. för något år sedan träffade jag på henne nånstans och hon hade blivit riktigt otrevlig.

jag tar vagn 13 till korsvägen. där är fullt av folk. det luktar stadsfestival. öl och svett. fyrans spårvagn kommer som en befrielse. men den är också full av folk. det är den nästan aldrig. jag har inte en aning om vart alla de här människorna är på väg. några av oss går av på krokslätts torg. jag skyndar in genom porten och uppför trappen. hem till mina råttor.

No comments: