Thursday, April 12, 2007

bettet


det ser inte så farligt ut. men det var tillräckligt för att jag skulle vakna av mitt eget skrik. en brännande smärta. som att hålla handen över ett ljus för länge.

jag vaknade inte genast. det som pågick i den fysiska verkligheten blev en del av min dröm. flickan i sommarklänning som jag i drömmen vandrade uppför en väldig kulle med började utan förklaring kyssa min handled. först var det en berusande skön känsla. inte direkt erotisk. snarare en känsla av sammanhang. hennes läppar och min hud förenade oss. men plötsligt började hon med sina tänder riva av stora stycken kött från min underarm. det var då jag vaknade.

den blev skrämd av mitt skrik. jag såg bara en mörk skugga försvinna över golvet. på ett ögonblick var den borta. förfärad började jag skölja min sargade handled under kranen. jag sköljde säkert i en timme. men jag kan känna den i mig. jag känner att hon är kvar i mig.


3 comments:

De Helmschelm said...

uuussch, vem/vad bet dig? en huggorm?

Jenny said...

men oscar, det var ju en råtta...

"sebastian" said...

inget kan uteslutas....