Sunday, October 7, 2007

dödslinje

jag låser dörren bakom mig. i rummet finns ett skrivbord, en bokhylla, en tvåsittssoffa och en madrass på golvet.

jag lägger nycklarna till rummet på skrivbordet och går ut i köket. här finns ett bord med plats för tre (så många kommer vi aldrig att vara). lika många kokplattor. koppar och glas. här finns en hel flaska rom och en halv flaska kapten löjtnant. någon mat vågar jag inte hoppas på men jag har en hotellfrukost och ett par värktabletter i kroppen så det ska klara sig.

jag gör plats för datorn på skrivbordet. kopplar in strömmen, tänder lampan. stannar upp. tycker att jag hör något. små små tassar mot korkmattan. men det är ingenting.

sex timmar sex artiklar. lugnet sprider sig.

2 comments:

De Helmschelm said...

kan du inte skriva varje dag så jag har ngt roligt att komma hem till?

Anonymous said...

oscar:

imorgon ska jag berätta allt.
/s