Monday, September 17, 2007

morgonmöte

"det kan ju sebastian ta, kanske?"

åtta ögonpar tittar på mig. jag tittar tillbaks. lätt panikslagen.

"ja, just det" säger jag utan att riktigt ha en aning om vad det är jag ska ta.

"bra, kör ett "hallå där!" på det, några utgångar och ett par frågor".

"javisst" säger jag. "det blir kanon".

sen glider jag sakta bort igen. det är inte alls meningen. jag fastnar med blicken på skivrecensenten mitt emots bandT-shirt. tänker att jag måste hitta någonstans att köpa mitt kaffe och en restaurang att äta lunch på. tänker att det här också är en fabrik inte så olik den där jag brukade skruva ihop elmätare på. tänker på det en stund.

sen kommer jag att tänka på att den här dagen också kommer att ha ett slut och att det är bäst att jag har något att skriva ut innan jag går.

jag kikar över det ovala sammanträdesbordet. ser mitt namn följt av namnet sofia talvik. räddad.

"hallå där! sofia talvik" tänker jag.



No comments: