Thursday, September 20, 2007

fullt flyg

idag fick jag tillfälle att ringa upp manusförfattaren bakom stefan och krister-serien full frys som gick på tv för ett par år sen.

på den tiden var jag för smal och fördömmande i mitt kulturintag för att riktigt våga uppskatta farsgenren som sådan. men efter en sommar med bara svt och tv4 har jag börjat uppskatta folklustspelen som de också kallas. särskilt danskarna är bra på fars. den danska versionen av jönsson ligan, olsen-bandet, är till och med rolig i danmark.


tyvärr blev det inte tid att ta upp min egen idé om en fars i flygplansmiljö som jag gått och funderat på en tid. istället pratade vi om helt andra saker, som för den delen också var intressanta. nu när vi har etablerat en kontakt kanske jag kan höra av mig när jag fått ner lite mer på papper.

No comments: