Monday, June 11, 2007

djurliv

när jag var barn varnade min far mig ständigt för fyrkantiga ögon. jag har alltid tyckt om tv och tittat minst lika mycket. för en stund sedan vaknade jag upp ur den sömn aktuellts jarl alfredius invaggat mig i. ofta måste jag påminna mig själv om att göra andra saker än att titta på tv. sysselsätta mig. jag går ut i köket och sätter på radion.

jag har en radioapparat i köket och en i vardagsrummet. när jag har båda apparaterna på samtidigt tycker jag om att gå mellan rummen och lyssna noga för att hitta platsen där jag hör båda apparaterna lika tydligt.

den senaste veckan har jag haft tre ovanliga naturupplevelser:

1. jag stötte på rådjur med rådjurskid i krokslätts skogsområde.

2. jag var inte särskilt nära att trampa på en sköldpadda i slottsskogen.

3. jag gick för nära ett fiskmåsbo på saltholmen och fick gå en liten omväg.

No comments: