Thursday, February 24, 2011

villospår

samtalet kommer på förmiddagen. det är en gammal, ska vi kalla det "affärsbekant", som ringer. han säger att han har ett uppdrag åt mig om jag är intresserad och undrar om vi kan träffas. eftersom jag under vår tidigare affärsrelation (som ligger ett par år bak i tiden skall tilläggas) inte fick intrycket att han var speciellt nöjd med min insats blir jag förvånad över propån. som jag minns det var stämningen under vårt senaste möte pressad (närmast fientlig) och jag undrar över vad som orsakat den plötsliga skiftningen. ett par timmar senare står jag i frihamnen (av alla ställen) och huttrar. när jag ringer senast mottagna nummer får jag inget svar. i andra ändan hörs bara ett svagt knaster mellan tonerna. förargad och undrande åker jag tillbaka till fastlandet.

No comments: