Tuesday, November 20, 2007

utanför

på bordet framför mig ligger pennan och blocket. jag lyfter luren och slår numret. signalerna går fram. plötsligt har jag ingen aning om vad jag håller på med. varför sitter jag här och ringer? vad är det egentligen jag vill? inte bara med det här samtalet utan överhuvudtaget. en lång rad meningslösa samtal där jag är låtsat eller i bästa fall äkta intresserad av vad som sägs. en röst i andra änden

-kustbevakningen.

jag är helt nollställd. hur hamnade jag här egentligen? hur tar jag mig ur det här?

Hallå där Kustbevakningen! säger jag.

3 comments:

Anonymous said...

Du kanske ska låta kustbevakningen lysa dig fram genom livet? Dom har ju starka lampor och så menar jag. Och kartor. Massor av kartor. När det blåser snålt är det kustbevakningen man vill hålla i. När man är ute på djupt vatten är det kustbevakningen man vill åka med. Bla bla valfritt skämt om vatten och kustbevakningen bla bla bla.

Från och med idag är jag kändis. Har du numret till Bindefeldt?

Anonymous said...

08-6676700

kändis alltså?

Anonymous said...

Ja för alla helvetets eldar, det är man väl om man ståtar med sin fula nuna i "allt på denna sidan är reklam"-delen i Metro på måndag? Huh? Huh?!

Feel free to be impressed.