Wednesday, November 21, 2007

ni gör stor popmusik

jag och liza står utanför henriksberg. i dörren står göteborgs strängaste vakt. innanför spelar den stora sömnen. vakten hänvisar till brandföreskrifter när han inte vill släppa in oss.

- det är fullt. jag får inte släppa in någon under några omständigheter.

när jag säger att jag kommer från tidNinGen går det bra. då föreligger det ingen brandrisk. fast liza får inte komma in ändå. inte ens när sångaren i dss kommer ut för att hämta in henne. brandrisken överskuggar det mesta. jag känner mig skamsen när jag lämnar liza ute i blåsten och kylan men det är viktigt för mig att jag får se ett så gott som helt okänt stockholmsband som jag hört tre låtar av på myspace.

när jag kommer in är det bara halvfullt i lokalen. vakten måste ha trott att vi hade molotovs innanför västen.

hursomhelst har dss redan spelat. det är synd. de är ett väldigt bra band. jag lyssnade just på de nya låtarna på deras hemsida och kände att jag borde upplysa mina uppskattningsvis 3 läsare om detta. mmd med den stora sömnen är bäst just nu. det bor en håkan i varje stockholmare!

googla "den stora sömnen myspace"

No comments: