Monday, February 4, 2008

jubileumsinlägget

jag står i baren på debaser. det är första gången jag är här. det sista halvåret jag bodde i malmö slutade jag gå ut. tomrummet fyllde jag med folköl, pizza och ett helt meningslöst fabriksjobb där jag jobbade över så mycket jag kunde. varje gång listan för helgsjobb sattes upp var jag först med att skriva upp mig. en dag sade förmannen till mig att jag redan jobbat över mer än tillåtet. surt cyklade jag hemåt i malmövinden.

jag har hittat slaktar-johan i baren. fernet! ropar jag till honom. vi dricker de första två snabbt. den första är god. den andra får jag kväljningar av. jag känner att jag ligger farligt nära gränsen. jag ger den till martin kongo och går ut i friska luften. malmö är iskallt men det känns bra att vara här. jag dricker tusen fernet. så jävla bra känns det. jag dricker 1000 öl. bara för att det är så gott och trevligt.

jag tappar talförmågan, svamlar, lutar mig mot väggar, grymtar och ryar. slaktar-johan älskar sitt jobb. johan älskar kött och det är det han jobbar med. det tycker jag är fint och eftersträvansvärt.

själv ska jag söka jobb i fernetfabriken.

No comments: