Monday, July 16, 2007

hej kristallrummet hej då tullakrok

så här dagarna efter tennisen är det tid för eftertanke. misshandelsstatistik ställs brevid inbrottsstatistik ställs brevid måns zelmerlöv på skansenbadet. vi borde summera, försöka reda ut vad vi gjorde fel. vad vi kunde göra bättre nästa år. men istället blickar jag framåt mot, trodde jag, tullakrokfestivalen.

efter ett par somrars frånvaro har jag sett fram emot att återse alla de platser, evenemang och människor (läs gulstad, digiloo och lasse holm) som utgjorde fundamentet för mina tonårsår. främst bland dessa stod tullakrokfestivalen.

ölfyllorna, de tafatta försöken, de mindre tafatta försöken, spya i håret, spya i hjärtat. det var där det började och ingenting har egentligen förändrats.

men i år är festivalen inställd. ungdomarna är inte intresserade av öl och hångel längre. ungdomar lyssnar på mychemicalromance och har spray i håret. men de sitter inne på kvällarna och tittar på tv-serien lost. jag vet inte om det är sämre nödvändigtvis. men jag kommer fara ut till hembygdsparken i ängelholm på lördag kväll när sista bandet skulle spelat och lägga en krans. en krans för tullakrok och för ungdomen.

nej det kommer jag verkligen inte göra. fy.




No comments: