Monday, December 3, 2007

döden i december

jag sitter vid mitt gamla köksbord men vid ny utsikt. i tre dagar har jag burit lådor, letat parkeringsplatser och knutit näven i fickan. och inte är det klart ännu. fuck detta tänker jag. sedan drar jag handen längs min nya köksvägg. smeker den vittonade björkpanelen och tänker att det nog blir bra.

sen tänker jag att jag måste ringa banken, skatteverket och möjligen löneavdelningen och erkänna att trots mina lite griniga mejl var det hela tiden jag som hade fel. och att jag har en deadline på onsdag som lyckligtvis är så meningslös att det inte betyder så mycket om jag missar den som om jag missar den om en vecka som är oerhört mycket viktigare och måste bli bra. sen upptäcker jag att jag inte har en aning om i vilken av dessa 35 lådor mina papper ligger i och att jag antagligen borde flyttstäda den gamla lägenheten innan tisdag.

jag trycker hela min kropp mot träpanelen. försöker ta in värmen och tryggheten. men det hjälper inte. jag hör hur de rasar och vill ut inne i kartongerna. tusentals små tassar.

No comments: