Monday, June 20, 2011

kära vänner

jag tror att det var ett misstag att ta upp den här tråden igen. jag skulle ha gjort det någon annanstans (om än inte helt annorlunda). den här bloggen hör till tiden vid mölndalsån och (senare) tiden då "sebastian" var prins av varenda pissoar väster om korsvägen. det senaste året har jag varken levt vid mölndalsån eller varit speciellt prinsaktig så jag hoppas min brist på inspiration kan ursäktas. jag vet inte vilka det är som fortfarande är inne och läser mina (numera) högst undermåliga texter men ni ska veta att jag känner mig hedrad. särskilt när (vissa av er) ber om mer.

om en vecka har jag lämnat den här staden för en ny. då kanske det händer något nytt. det är högst troligt.

tills dess får ni nöja er med att läsa den nekrolog över "sebastian" som olskrokspoeten a. varanen, aka 29-åringen, lovat skriva som en avslutning på den här tiden (bloggen). jag skriver "lovat" eftersom det inte levererats någon text ännu och eftersom jag inte är säker på när (om) poeten kommer att leverera något överhuvudtaget. om så inte sker får vi nöja oss med den lätta vindpust av besvikelse som så länge varit a.ä.o.

när man stänger en dörr går det sönder ett fönster.

/

"sebastian"

4 comments:

Liza said...

"högst undermåliga texter"? I beg to differ! Starta en ny blogg då, och låt udda vara jämnt. Om inte nekrologen kommer på utlovad tid föreslår jag följande behandling som svar till Olskrokspoeten: http://www.youtube.com/watch?v=y61iMmAHo7A

Anonymous said...

Denna blogg är underbar. Det finns alltid alla de ideal info i idéerna om mina fingrar. Tack och fortsätt med ert goda arbete!

Gustav said...
This comment has been removed by the author.
Gustav said...

Idag är det 996 dagar sen du publicerade det här inlägget. Om 4 dagar smäller det.