Friday, April 18, 2008

allt är omöjligt nu också i kina

ni undrar varför jag inte skriver oftare. det ska jag tala om för er.

1. jag lever ett intensivt och händelserikt liv och har helt enkelt inte tid.

2. mitt liv är helt ointressant.

ett av/eller båda alternativen stämmer med verkligheten.

igår var jag på generalrepetitionen av korpen med en av allt att döma livs levande freddie wadling. bra platser om även på balkong. underlig pjäs men underhållande. trots att den var bra satt jag och ville att den skulle ta slut. jag vill alltid att allt ska ta slut. särskilt filmer, konserter och föreställningar.

allt är skit. maskererad skit.

sedan drack jag tusen öl, gick till jazzhuset, vikarierade lite i dj-båset, såg joel alme, åt en hamburgare, åkte taxi, räckte fingret till taxin på ett mycket elegant sätt, sov glömskans sömn och vaknade med ett skrik.

alvedon skrek jag.

ikväll är det premiär för styrbord babord och det känns som att jag skolkar för att jag inte är där.

No comments: